Home
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Zaloguj
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
esco Admin
|
Wysłany:
Sob 11:02, 24 Maj 2008 |
|
|
Dołączył: 07 Lut 2007
Posty: 1872 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Kluczbork - Wrocław Płeć: Mężczyzna
|
Nie jestem za tym zeby wprowadzac wszystko naraz bez przerobek, bo nasze rozgrywki sa na to za krotkie, ale ograniczenie ammo, czy zasady dzialania medyka to jestem jak najbardziej za, respy po min 40min. Mysle ze jeszcze w 13stce to przedyskutujemy, ale wieksze strzelanki organizowane przez 13stke beda opieraly sie na tych zasadach
Cytat: | ZASADY GRY
EFEKTY TRAFIENIA
1. Każde trafienie się liczy, nawet rykoszetem
2. Każde miejsce na ciele się liczy.
Hełmy i kamizelki nie chronią.
Postrzał w plecak, wystającą ładownicę, karimatę itp. - jak postrzał w plecy
3. Każde trafienie liczy się tak samo
4. Serie traktuje się jako jeden strzał
5. Można zadać rany także bez używania broni:
a) Silent kill - kładąc rękę na ramieniu i powiedzeniu "NIE ŻYJESZ" (nie wymaga potwierdzenia ofiary).
b) Przywilej miłosierdzia - polegający na powiedzeniu w sytuacji 100% trafienia "DOSTAŁEŚ!", zamiast oddania strzału - stosować tylko w krótkim dystansie i w sytuacjach jednoznacznych (nie ma zastosowania w treningach/działaniach CQB związanych z tzw. Czarna Taktyką)
RANNI:
1. Osoba trafiona powinna:
a) paść na glebę,
b) wolno jej tylko jęknąć lub zacharczeć
c) wyciąga szmatę - poza tym nie wolno się jej komunikować. Powinna leżeć na ziemi do dalszych czynności. Może poruszać się, czołgając do około 5 m. Trafieni nie ostrzegają, nie przeszkadzają
2. Osoba trafiona zostaje ranna i wymaga pomocy lekarskiej. Musi być ona udzielona w ciągu 30 min, gdyż w przeciwnym wypadku powoduje to ZGON. Osoba ranna może się przemieszczać w promieniu max 5 m od miejsca trafienia, a dalej tylko z pomocą innych osób (np. nosze, pałatka, płachta brezentowa)
3. W przypadku nie udzielenia pomocy w ciągu 30 minut gracz ginie z powodu upływu krwi.
4. Po udzieleniu pomocy przez medyka gracz może powrócić do gry, stosując się do zaleceń medyka (ograniczenie w noszeniu przedmiotów, poruszania się). Bandaż nosi się do końca operacji lub wyeliminowania z gry (=Drugie Trafienie)
5. Gracz może samodzielnie się opatrzyć od pasa w dół, z zachowaniem zasad pierwszej pomocy.
6. W przypadku, gdy gracz, który ma jeden bandaż zostanie powtórnie trafiony następuje jego ZGON -bezapelacyjny ZGON.
7. Gracz który został wyeliminowany trwale z gry, lub też z niej zrezygnował zobowiązany jest do widocznego oznaczenia swojej osoby.
a) gracz którego zgon nastąpił za dnia zakłada czerwoną "szmatę"(czapka, arafatką, chusta lub jakikolwiek materiał koloru czerwonego na głowę tak by był widoczny)
b) gracz którego zgon nastąpił przed zmierzchem, lub w nocy montuje w widocznym miejscu światło chemiczne (tzw LIGHTSTICK) w kolorze BIAŁYM, ŻÓŁTYM lub ZIELONYM (nie czerwonym !!! )
8. Gracz, którego nastąpił zgon udaje się do miejsca NIEBA (miejsce wcześniej wyznaczone)
a) Uczestnik którego nastąpił "zgon" może udać się w miejsce wcześniejszego złożenia sprzętu, czy też do samej bazy macierzystej, o ile taka istnieje, pod warunkiem właściwego oznaczenia swojej osoby a także nie przeszkadzania w grze innym działającym jeszcze uczestnikom. Czas pobytu w ewentualnej BAZIE powinien być jak najkrótszy, niezbędny tylko do zabrania swoich rzeczy. Następnie bezzwłocznie powinien opuścić takie miejsce i udać się do "NIEBA".
b) Dopuszczalny jest jak najbardziej powrót po prostu do domu, z tym iż uprasza się o zgłoszenie takiego faktu ORGANIZATOROWI
AMUNICJA:
1. Zakładamy, że na terenie operacji obie strony używają domyślnie broni o tym samym kalibrze, np.
- 5,56mm NATO karabinowa
- 7,62mm NATO jako broń wsparcia (wyznaczeni uczestnicy)
- ~9mm pistoletowa / ~0.38 rewolwerowa
- snajperzy indywidualne, w zależności od typu i przeznaczenia broni
2. Przyjmujemy umownie, że domyślny przydział amunicji na członka zespołu wygląda następująco:
a) karabiny szturmowe - 30szt x 10 mag = 300 kulek
(np. M4/M16/AK/SLR)
b) pistolety maszynowe - 30szt x 10 mag = 300 kulek jako broń główna
30szt x 2 mag = 60 jako broń przyboczna
(np. UZI, INGRAM, SKORPION, MP-5, etc)
c) broń snajperska - 5-10szt x 10 mag = 50/100 kulek jako broń główna
d) broń wsparcia - 500 x 2 mag = 1000 kulek
(np. M240 Mag, M249 SAW, PK/RPK, MG3, etc)
e) pistolety - 15szt x 2 = 30 kulek
f) rewolwery 5-8 szt. x 3 = 15/24 kulek
g) granatniki/granatniki podlufowe/działa bezodrzutowe - max3 ładunki, w zależności od pojemności głowicy miotającej
(np. M-203, GP-25, GP-30, RPG-7, LAW, etc.)
3. W czasie misji przyjmujemy realny poziom amunicji, który jest na wyposażeniu żołnierza. Umownie przyjmujemy ilościowo wartości podane w punkcie 2.
4. Aby uzupełnić wystrzeloną amunicję można skorzystać można:
a) poprosić o amunicję kolegów z zespołu
b) przejąć amunicję od zabitych i przeszukanych wrogów
c) uzupełnić zapas w punkcie uzupełnień, jeżeli takowy jest przewidziany w scenariuszu.
5. Nie powinno się wykorzystywać amunicji przypisane do jednego typu (np. pistolet/karabin snajperski) do replik innych typów (np. karabin szturmowy) jeżeli jest nielogiczne z punktu widzenia kalibru obu replik.
Natomiast zmiana przeznaczenia z pistoletu np. BERETTA 92F 9mm na MP-5 jest jak najbardziej OK.
6. Namawiamy do stosowania magazynków typu real-cap, które rozmyślnie ograniczają szybkostrzelność repliki, za to wprowadzają więcej realizmu związanego z wymianą magazynków, ograniczaniem serii itp.
7. Ilość broni snajperskiej w zespole zależy od rodzaju replik takiej broni. Równocześnie możemy za broń snajperską uznać replikę broni szturmowej o ile została ona przystosowana do używania jako broń snajperska:
- prędkość wylotowa jest większa niż 450fps
- luneta
PIERWSZA POMOC / MEDYCY
1. Medyk nie może udzielić sobie sam pierwszej pomocy, może natomiast wydawać polecenia innym nie medykom jak mają to zrobić. Spada wtedy jakość leczenia i mimo zdolności manualnych osoby opatrującej czas udzielenia pierwszej pomocy wydłuża się do 30 minut.
2 PIERWSZA POMOC / ZASADY:
2.1) Zlokalizować miejsce postrzału, a następnie zasypać ją środkiem antyseptycznym (np. sól kuchenna z torebki strunowej)
2.2) Zastrzyk przeciwbólowy =rozpakować strzykawkę i za symulować zastrzyk.
2.3) Opatrzyć ranę opatrunkiem lub owinąć bandażem.
2.4) Podłączyć kroplówkę-Przewód/wężyk+ worek od lodu wypełniony galaretką lub kisielem, butelka z wodą 0,33L itp.
2.5) Po udzieleniu tej pomocy ranny leży na miejscu do upływu 16 minut od udzielenia pomocy-szok pourazowy.
2.6) Jeżeli Oddział/Medyk nie może czekać to musi przetransportować rannego. Bez względu na obszar trafienia nie może on chodzić o własnych siłach przed upływem 15 minut od udzielenia pierwszej pomocy.
2.7) Ranny, który sam się opatrzył także nie może poruszać się przed upływem 15 minut
ZAWARTOŚĆ TORBY MEDYCZNEJ (do gry)
- min. 2 bandaże (KAŻDY ŻOŁNIERZ POWINIEN POSIADAĆ 2 WŁASNE!!!!)
- min 3 gazy jałowe (każdy żołnierz powinien posiadać 2 własne)
- 6 strzykawek (Każdy żołnierz powinien mieć jedna własną!!!)
- min 3 kroplówki ( butelki, worki z wodą 0.33 L) + wężyk
- zestaw chirurgiczny
- przylepiec
- rękawiczki
- sztuczna krew ( kisiel, galaretka, czerwona farbka plakatowa do rozrobienia z wodą z kroplówki, itp.) nakłada się tak, by nie zniszczyć ubrania ( farbki rozpuszczalne w wodzie są spieralne) |
Przeniosłem do odpowiedniego działu bo dział ZAMÓWIENIA nijak pasował do treści ;P /// Wasik
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
|
|
Korba Plutonowy
|
Wysłany:
Sob 11:52, 24 Maj 2008 |
|
|
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 137 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Byczyna Płeć: Mężczyzna
|
Dla mnie fajnie w końcu jakieś zasady:P Tylko te "respy" troche za długie...
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
esco Admin
|
Wysłany:
Sob 13:40, 24 Maj 2008 |
|
|
Dołączył: 07 Lut 2007
Posty: 1872 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Kluczbork - Wrocław Płeć: Mężczyzna
|
Jespy powinny byc jeszcze dluzse. Chodzi o to zeby myslec, a jak wiesz ze za 10 min pograsz to mniej myslisz nad tym co robisz i jak to robisz jestem za respami 1h... przy grach ze zcenariuszem i w lecie i za 40 min podczas normalnej "jebanki"...
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
rodewicz Gość
|
Wysłany:
Czw 1:34, 18 Wrz 2008 |
|
|
|
Piękny system ... podnosi klimat, no i tą adrenalinę.
Cytat: | Dla mnie fajnie w końcu jakieś zasady:P Tylko te "respy" troche za długie... |
W systemie nie ma nic o respach. Trzymaj się grupy a nie zginiesz.. no może przynajmniej nie tak szybko.
Ostatnio zmieniony przez rodewicz dnia Czw 1:35, 18 Wrz 2008, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
|
|