rodewicz |
Wysłany: Czw 1:36, 18 Wrz 2008 Temat postu: 3 na 1 - scenario |
|
Scenariusz: 3 na 1
Zasady:
Mamy 3 grupy. Każda grupa posiada swój punkt odradzania(repawn) na innym krańcu terenu. Celem każdej grupy jest przejęcie pewnego przedmiotu(bomba, flaga, kanister itp) i zabranie go na wyznaczone miejsce. Każda grupa posiada swoje miejsce(punkt docelowy), do którego musi przenieść przedmiot. Scenariusz wygrywa ta grupa, której się to uda.
Dodatkowo:
1. Jeśli przedmiot nie jest zbyt wyróżniający się, osoba, która go niesie po trafieniu siedzi/stoi przy przedmiocie do momentu aż, ktoś z innych graczy przejmie przedmiot.
2. Grupa posiadająca przedmiot nie może go trzymać w punkcie odrodzenia.
3. Dozwolone jest przekazywanie przedmiotu jedynie z ręki do ręki. Nie do przyjęcia jest rzucanie lub turlanie przedmiotem.
4. Gracz trzymający przedmiot nie może się rozstawać z nim do momentu przejęcia go od innego gracza. Nie do przyjęcia jest chowanie czy zakopywanie przedmiotu.
5. Dotarcie z przedmiotem do wyznaczonego punktu jest równoznaczne z pojawieniem się w tym punkcie zarówno przedmiotu jak i gracza danej grupy. Jeśli np. punktem takim jest drzewo, gracz i przedmiot musi go dotykać.
Cały "bajer" w rozgrywce polega na tym, że grupa, której uda się przejąć przedmiot musi przedostać się do punktu docelowego przez jeden z obszarów grupy przeciwnej.
O ile scenariusz sam w sobie może wydawać się prosty, o tyle sposoby realizacji go przez uczestników gry są bardzo różne.
Przykład:
Mamy grupy czerwonych, niebieskich i żółtych.
Przykładowy obszar walki (miejscówka):
1. Koła z oznaczeniem „A” to punkty odradzania się(respawny) poszczególnych grup.
2. Punkty z oznaczeniem „B” to miejsca, do których każda z grup musi przenieść przedmiot.
3. Kwadrat z oznaczeniem „P” to obszar, w którym znajduje się przedmiot.
Przykładowo grupa zielonych by wygrać, musi zabrać z punktu P przedmiot i umieścić go w zielonym punkcie z oznaczeniem B.
Uwagi dla organizatorów:
1. Warto ograniczyć czasowo scenariusz, by po przejęciu przedmiotu przez jedną z drużyn scenariusz nie stanął w martwym punkcie.
2. Do rozpoczęcia scenariusza warto użyć sygnału hukowego/błyskowego, by zaczął się on dla wszystkich grup w tym samym momencie.
3. Do scenariusza warto przygotować tło historyczne i w postaci rozkazów w listach wręczyć je każdemu z dowódców grup.
Uwaga dla uczestników. Są dwie taktyki dostępne na starcie scenariusza:
1. Po sygnale startu jak najszybciej dostać się do obszaru, w którym znajduje się przedmiot.
2. Znaleźć i obstawić oba punkty docelowe grup przeciwnych, a potem czekać tylko na gracza/graczy niosących przedmiot.
Pozdrawiam i życzę miłej zabawy podczas realizacji scenariusza. ;] |
|